Sunday, August 31, 2014

Souq Jauharat.

salam..

Tadi saya ke souq jauharat.. souq ni tempat jual carpet. ada banyakkkkk kedai yang jual carpet sampai rambang mata dibuatnya.. ianya berada di hajj street.. harga carpet mengikut kata kawan2 di sini jauh lebih murah dari Malaysia. saya kurang pasti sebab tak pernah shopping carpet di Malaysia.. ada juga jemaah umrah/haji yang datang beli carpet disini kemudian hantar ke Malaysia melalui pos. 
sempat saya sambar 2 keping td! alhamdulillah... ;) ok, tak nak lah cerita panjang2.. kita layan gambar je ok. 


inilah entrance souq jauharat. iye boleh masuk dengan kereta then park la kat mana2 kedai carpet yang kita suka. syok kan? mudah dan convenience. maaf jika kurang jelas sebab saya pergi waktu malam dan ambil dari dalam kereta sahaja.. 

kami sampai tadi ketika waktu isyak. kedai tutup seketika. so saya tunggu dalam kereta sementara mr.dada solat isyak di masjid berdekatan.. 


haaaa... rambang mata saya! pilih2! kata mr.dada. tapi yang murah2 je lah yeee... hehe




sukaaa betul yang ni...  gebu & mahal.... nanti anak2 tumpahkan air lah... makanan lah.... nangis pulak saya! so kita cancel. 


seronok rasyad berlari2 dalam ni.. 

ok.., yang ni kita boleh order mengikut size yang kita nak... normal rumah orang2 arab kat sini akan letak carpet kosong mcm ni untuk base.. kemudian mereka akan letak carpet lain di bahagian atasnya... biasanya carpet bahagian atas tu yang bercorak... tenggelam kaki! syokkkkk.... tapi rumah saya tak perlulah mcm tu! xrajin nk vacuum selalu. ;p 

ok ni map utk ke souq ini... ;) 
sebenarnya ada banyak lagi kedai dan macam2 design. gambar yang saya ambil tu hanyalah sebahagian kecil sahaja. saya beli yang mana? biarlah rahsia. nak tidur dulu. bai! 

2 comments:

  1. Rindunya nak sampai lagi...
    Terima kasih atas foto-foto yang indah ini.
    Semoga dapat jejak lagi ke sana, Amin...:-)

    ReplyDelete
  2. Assalamulaikum.... Ya Allah seronoknyer shopping carpet ^_^..
    Kak eira lg seronok kan kan... blh pilih2 dannn... Rasyad da pndai bejln siap lari2 lg tuu... hehehehe...

    ReplyDelete