Monday, February 22, 2016

Embara Kasang Diselimuti Oasis.


Assalamualaikum!

Hy para pembaca..
Alhamdulillah dah datang mood nak membebel  disini..
di ruangan ini sahaja boleh membebel tanpa henti.. tanpa ada yang mencelah. kan?
so hari ni nak cerita tentang buku yang telah saya kongsikan serba sedikit pada entry yang lepas.
buku sulung saya tu.. dah keluar alhamdulillah..
perkongsian yang bergenre journal, diari ataupun boleh juga dikenali sebagai travelog ini  mengisahkan diari kehidupan saya di Makkah sepanjang 5 tahun saya berada di sini.
tetapi tidak lah secara menyeluruh. saya hanya berkongsi akan peristiwa-peristiwa menarik sepanjang saya berada di Makkah. pastinya tidak keseluruhan... saya simpan sedikit sebagai bahan cerita untuk buku ke dua nanti... :)

Buku terbitan Humaira Production ini merupakan bacaan santai yang ringan semestinya tidak memberatkan pembaca. gaya bahasa yang saya digunakan juga sangat mudah difahami. namun saya jauh dari yang terbaik. masih dalam peringkat belajar. memandangkan buku ini adalah penulisan sulung saya dalam bentuk naskah, saya memohon maaf kerana pasti di dalam nya terdapat banyak kelemahan yang akan saya perbaiki dari semasa ke semasa.

sesiapa yang sudah lama mengikuti blog ini pasti mempunyai gambaran serba sedikit akan cerita-cerita yang terdapat di dalam buku ini! namun, pengolahan dengan lebih terperinci saya lakukan supaya jalan cerita menjadi lebih menarik. sememangnya peristiwa-peristiwa pahit, masam, masin dan manis masih segar di dalam ingatan walaupun sudah hampir 5 tahun ianya berlalu





Buku boleh di dapati di Popular, MPH seluruh semenanjung Malaysia atau di kedai-kedai buku seperti Badan Cemerlang bookstore, Syarikat Muda Osman (SMO) dan Hasani Bookstore.

Untuk pembelian online boleh layari,

melalui facebook page Humaira Bookstore  atau 

instagram Humaira Publication.. 


Jika anda sudah membeli dan membaca, jangan lupa share review dengan saya di facebook saya Masnira Ramli  atau di instagram Rushmiera

sebarang review anda boleh menggunakan hashtag #embarakasangdiselimutioasis 

segala sokongan serta kerjasama anda saya dahulukan dengan ucapan ribuan terima kasih... sayang semua..! 









4 comments:

  1. Wah sudah jadi penulis. Hebat ni.
    tahniah

    ReplyDelete
  2. Insha allah saya akan beli dan baca buku ini.. Boleh minta autograf penulisnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih.. boleh.. dtg jmpa sy di makkah ya.. 😀

      Delete