Sunday, December 23, 2012

saya sudah pulanggg...

assalamualaikum readers...!

terima kasih2 kerana terus bertandang ke sini walaupun dah lama saya tak update... alhamdulillah saya selamat pulang dari bercuti malam semalam... touched down di Jeddah dengan seribu kesyukuran kerana agak terpengaruh juga dengan rumours 'end of the world' tu.. kebetulan saya fly hari tersebut. hari jumaat pula. agak suspend walau tidak percaya! ahamdulillah3.. penerbangan berjalan lancar tanpa sebarang gangguan.. saya menaiki saudi airlines.. jujur saya sangat selesa dengan perkhidmatan saudi airlines... bukan kerana layanan flight attendant yang mesra.. rasanya saya dah melalui pengalaman dengan flight attendant yang jauh lebih mesra terutama MAS airlines..

kelebihan Saudi airlines yang saya rasa sangat selesa adalah keperluan2 untuk muslim yang saya rasa tidak ada pada airlines yang lain... sebelum penerbangan pasti akan kedengaran alunan doa.. begitu juga dengan kemudahan untuk solat. ada ruangan solat (surau) untuk passengers tanpa perlu solat di atas kerusi.. arah kiblat juga sentiasa di update. mashallah tabarakallah.. :)

ketibaan di Jeddah di sambut dengan angin sejuk yang meyapa hingga ke tulang! mashallah cuaca dah betul2 sejuk dan nyaman! cuaca yang memang saya nantikan.. tak sabar untuk sampai di makkah.. kaabah dah memanggil2... katanya pemandu kami sudah 3 hari berturut2 hujan di Makkah.. dengan perkhabaran itu saya dah terbayang2 cuaca yang sungguh2 membuat saya teruja itu! pagi semalam, kami terus ke masjidilharam selepas subuh untuk tawaf sunat... ya ALLAH.. sungguh tenang dan sejukkk... tawaf dengan cuaca seperti itu memang seronok. lebih menyentuh perasaan saya. lebih2 lagi baru balik dari bercuti. mood masih terbayang2 wajah2 orang2 tersayang yang ditinggalkan di malaysia..

saya kongsi gambar2 menarik sepanjang percutian pada entry seterusnya inshallah... salam sayang!


3 comments:

  1. As salam...
    nak tanya sikit...biasa cuaca bulan februari macamana...sejuk ker atau dah mula panas?

    ReplyDelete

  2. biasanya masih sejuk. bulan 3 baru mula panas. tetapi cuaca global skrg tak menentu. :)

    ReplyDelete