Tuesday, July 9, 2013

Rania's school update 2.

 sebelum ni saya pernah berkongsi cerita tentang sekolah rania. boleh tengok disini. pada bulan may yang lepas, secara rasminya rania telah diterima masuk ke sekolah tersebut untuk semester yang akan datang. sesi baru persekolahan akan bermula 31st of august ni. fuh, leganya bonda and dada setelah selesai urusan sekolah rania ni. saya harap rania happy di sekolah nanti. setakat ni selepas registration and placement test haritu dia nampak happy dan excited nak ke sekolah. selalu bertanya saya bila nak sekolah. lama lagi ke.. bulan 9 tu bila... lama lagi ke..bla..bla..bla... (sabar je la) ^_^ 

mungkin untuk rujukan pembaca atau sesiapa yang tinggal dan mencari sekolah di sekitar makkah, sekolah ini terletak di nuzhar. menggunakan american syllabus tetapi principal adalah orang saudi. setakat ini majority pelajar adalah orang-orang arab dari jordon, Syria atau mungkin UAE dan orang saudi yang tidak bersekolah di sekolah kerajaan. saya rasa rania adalah the 1st malaysian yang akan bersekolah di sini nanti! :)  yuran untuk KG 2 (kindergarden) adalah SR13,500 per year. semasa mendaftar hari tu, saya perlu membayar SR3000 dan baki yang lain perlu dibayar secara berperingkat pada tarikh yang ditetapkan pihak sekolah. setahun ada 2 semester. semester pertama bermula hingga september hingga january dan semester ke dua bermula january hingga may. 

semasa saya pergi mendaftar, tak sangka ada placement test hari itu juga. memang tidak ada sebarang preparation sebelum itu! nasib baik saya sudah agak lama mula mengajar rania abjad dan number dan rania sudah boleh menulis. jadi, rania lepas placement test tersebut. alhamdulillah. dan yang paling best rania dapat masuk KG 2 terus. saya kongsi sedikit photo kawasan sekolah ini. semua gambar2 ni saya ambil di facebook sekolah. mereka ada laman facebook dan youtube sendiri untuk kongsi semua aktiviti pelajar. jadi bolehlah golongan bapa tengok memandangkan semua aktiviti mereka golongan bapa not allowed. tak sabar nak attend semua aktiviti rania nanti andddd mr.dada.., silalah take over jaga rasyad bila bonda pergi school party rania nanti k.. ^_^ 


the result. 



gambar tak teratur.. gambar tandas pula yang keluar dulu. lol. 


girls toilet.

school clinic. 

listening lab.
1 of the classroom.


inilah entrance and exit. sangat terpelihara dari kaum lelaki. di bahagian luar ada guard. 

canteen. 



prayer room.. 

toilet lagi... 

untuk outdoor aktiviti... 

principal room. 

lab.. 
sampai disini sahaja cerita tentang sekolah... nanti saya update lagi bila sesi persekolahan dah mula ok. eh, ada sesiapa nak datang umrah ramadhan ni? saya amat berbesar hati kalau boleh tumpangkan untuk bawa barang saya. kecik & ringan jea...  ^_^

wassalam.. :) 

No comments:

Post a Comment