Thursday, March 17, 2016

Cerita Kita..

As salam..

minggu ni rania cuti sekolah. jadual saya tersangatlah padat lebih lagi pada malam hari kerana ini sahajalah waktu yang ada untuk kami keluar sehingga lewat malam. selalunya pada hari sekolah aktiviti malam agak kurang kerana rania perlu tidur awal. pada minggu cuti sekolah inilah segala aktiviti kami cuba memanafaatkan sebaik mungkin. kebetulan di Malaysia juga sedang cuti sekolah. jadi agak ramai tetamu dari Malaysia yang datang dan bertemu dengan saya. alhamdulillah di samping busy dengan jadual harian sempat juga saya curi masa untuk bertemu dengan kenalan-kenalan yang datang umrah. thnks to mr.dada yang tetap sudi melayan aktiviti kami walaupun penat bekerja pada siang hari.. tabik spring lah kat mr.dada.. nanti nak try calonkan dalam anugerah bapa mithali. ;)

disamping kesibukan jadual harian, saya juga perlu melayan kerenah anak2 yang mahu ke playground.. asyik anak2 je temankan kami menguruskan urusan sendiri.. sekali sekala kena temankan mereka juga.. anak2 juga perlu bersosial. :) mujur kawasan kejiranan saya sekarang ada sahabat-sahabat yang tinggal berdekatan. encik suami kami sibuk? tiada masa di waktu siang? tak perlu risau kerana kami sudah ada geng housewives dgn anak2.. :p aktiviti siang boleh dipenuhi dengan berjalan bersama-sama ke playground dan picnic.. abg2 haji tinggal perlu bagi permission untuk kami keluar sahaja..

sebenarnya ada beberapa orang kenalan saya tinggal di kawasan sekitar. hanya walking distance.. tidak sunyi.. di sini tidak seperti di kawasan perumahan yang lama.. playground di depan rumah sahaja.. eh, sesiapa yang dah lama follow blog saya ni.. pasti tahu di mana saya tinggal sebelum ini. skrg saya sudah pindah lagi. kenapa pindah lagi?? nnt lah... kita cerita dalam entry yang lain ok.

kami perlu berjalan jauh sedikit untuk ke playground. apabila jalan beramai-ramai, seronok dan tidak terasa jauhnya.. ditambah pula ada kanak2 yang menceriakan.. mashaallah tq kak nour & kak wina untuk playdates smlm.. next time kita plan lagi ya. anak2 pun happy.. alhamdulillah.. masa terasa lebih terisi dengan aktiviti yang bermanafaat. 



kak nour berjalan ke rumah saya.. dari rumah saya kami ke rumah kak wina.. nasib baik semalam cuaca sangat mendung dan agak nyaman. tidak panas! itu gambar kami di hadapan rumah kak wina.. saya (yg pegang telefon casing merah) lebih suka pakai niqab bila suami tidak turut serta. rasa lebih selamat. :) 

perjalanan kami menempuhi jalan berbukit.. 

akan melalui beberapa buah masjid juga.. 



anak2 bersemangat berjalan.. 

terjumpa bunga liar ini.. cantik sngat.. 

kami pergi lewat petang sehingga waktu maghrib.. solat maghrib di taman sahaja.. 
jgn marah... makcik siap buat rojak buahh.. 

mr.dada balik dar office terus singgah dan membawa pizza.. anak2 kegirangan dapat mkn pizza... tq mr.dada!

bonda.... acad nak timun.... nak timun jee.... 

us... makcik eira, makcik nour dan makcik wina.. ibu2 kental.. jauh kami berjalan.. byk kalori yang terbakar.. yeayy.. kita kurus.. :p 

abg2 haji... pulang dari kerja terus singgah.. nak pnggil anak isteri pulang... kalau tidak.. tak nak pulanggg..! haha.. 

balik dari taman malam tadi, sempat saya ke haram bertemu kenalan yang datang umrah. dan ambil stock buku yang baru sampai juga.. thnk u maghfirah travel & tours sdn.bhd kerana bawakan stock buku saya.. kami bernaung di bawah bumbung yang sama.. maghfirah travel & tours sdn.bhd dan juga humaira pustaka.. :) 


jangan lupa dapatkan buku saya k.. klik gambar buku di sebelah akan terus direct ke website untuk pembelian secara online.. terima kasih semua yang menyokong penulisan saya yang serba kekurangan ini.. saya hargai.. sayang semua...


jiran yang selalu sibuk-sibuk,

No comments:

Post a Comment